Eet vis tijdens je zwangerschap voor intelligent(er) kind!
Uit onderzoek is naar voren gekomen dat stress het IQ van je ongeboren kindje aan kan tasten en roken schadelijk is voor zijn of haar ongeboren gezondheid. Nu is óók uit onderzoek gebleken dat kinderen van moeders die tijdens de zwangerschap veel vis of vissoorten hebben gegeten, intelligenter zijn!
De Amerikaanse Nationale Gezondheidsinstituten (National Institutes of Health) verrichtten het onderzoek naar zwangerschap en het eten van vis(soorten) en ontdekten dat de kinderen niet alleen intelligenter zijn, maar ook makkelijker allerlei vaardigheden ontwikkelen dan kinderen van moeders die tijdens de zwangerschap geen vis hebben gegeten. In vis en andere soorten zeevoedsel zitten essentiële bestanddelen die nodig zijn voor een goede ontwikkeling van de hersenen. Opmerkelijk is de uitkomst van het onderzoek wel, aangezien deze lijnrecht tegenover de nu heersende gedachte staat dat vis en zwangerschap niet goed samengaan. Het eten van vis zou juist slecht zijn voor het ongeboren kind. Vis bevat kwik en dit zou schadelijk zijn voor de ontwikkeling van het zenuwstelsel van de baby. Het onderzoek van The National Institutes of Health volgde 8000 Britse vrouwen tijdens hun zwangerschap. Deze vrouwen aten per week ruim drie ons vis.
Zin om ook je mening te geven?
Praat mee op het KLS forum en geef je mening!
